سبد خرید 0

سبد خرید

0

سبد خرید شما خالی است.


همه آنچه که باید در مورد لبنیات در رژیم غذایی خود بدانید

تاثیر لبنیات بر سلامت انسان

همه آنچه که باید در مورد لبنیات در رژیم غذایی خود بدانید:

لبنیات، شیر و فرآورده های لبنی به عنوان مواد غذایی مغذی در نظر گرفته می شوند. به همین دلیل است که برخی از مقامات بهداشتی، مانند وزارت کشاورزی ایالات متحده (USDA)، مصرف روزانه محصولات لبنی را توصیه می کنند.

با این حال، شواهد علمی در مورد سالم یا مضر بودن لبنیات ترکیبی هستند – و پیچیدگی هایی پشت این برچسب ها وجود دارد. با توجه به اینکه بیش از نیمی از جمعیت جهان در هضم لبنیات مشکل دارند، ممکن است تعجب کنید که آیا باید به مصرف آن ادامه دهید.

این مقاله نگاهی عمیق به لبنیات دارد و چگونگی تأثیر آن بر سلامت شما را بررسی می کند.

لبنیات چیست؟

لبنیات به غذاهایی گفته می شود که از شیر پستانداران یا حاوی شیر پستانداران مانند گاو، گوسفند، بز یا گاومیش تهیه می شود.

این گروه شامل غذاهایی مانند شیر معمولی و بدون لاکتوز، ماست، پنیر و کفیر و همچنین محصولات حاوی شیر مانند بستنی، کره، قیمه، خامه، خامه ترش، پنیر خامه ای، محصولات آب پنیر و کازئین است.

همانطور که می توانید تصور کنید، محصولات لبنی از طریق تکنیک ها و روش های مختلف فرآوری تولید می شوند که به افزایش کیفیت مطلوب آنها کمک می کند.

به عنوان مثال، شیر مایع ممکن است به شیر نیمه بدون چربی، بدون چربی، تبخیر یا پودر تبدیل شود، که در آن چربی یا آب به طور جزئی یا کامل حذف می شود تا شیر کم چرب، تغلیظ شده یا خشک شده ایجاد شود.

علاوه بر این، ویتامین ها و مواد معدنی نیز ممکن است به جای حذف اضافه شوند، همانطور که در مورد شیر غنی شده وجود دارد.

با توجه به ماندگاری کوتاه شیر، معمولاً پاستوریزه می‌شود، که یک عملیات حرارتی است که تعداد میکروارگانیسم‌های مضری را که ممکن است آن را خراب کرده یا برای مصرف‌کنندگان خطرات سلامتی ایجاد کند، کاهش می‌دهد. سایر محصولات، مانند پنیر، از طریق انعقاد کازئین – یکی از پروتئین های اصلی شیر – و جداسازی آن از آب پنیر تولید می شوند.

در مقابل، محصولات تخمیری مانند ماست و کفیر با افزایش اسیدیته شیر با افزودن باکتری‌های مفید تولید می‌شوند.

خلاصه

لبنیات به غذاهایی اطلاق می شود که از شیر پستانداران تهیه شده یا حاوی آن هستند. برخی از محصولات لبنی محبوب عبارتند از: شیر، ماست، کفیر، قیمه، کره، خامه، پنیر و آب پنیر.

مزایای سلامتی مصرف لبنیات

ممکن است از استخوان های شما حمایت کند

کلسیم ماده معدنی اصلی در استخوان های شما است – و لبنیات بهترین منبع کلسیم در رژیم غذایی انسان. بنابراین لبنیات فواید زیادی برای سلامت استخوان ها دارد. در واقع، سازمان‌های بهداشتی توصیه می‌کنند که برای دریافت کلسیم کافی برای استخوان‌هایتان، ۲ تا ۳ وعده لبنیات در روز مصرف کنید

شواهد نشان می دهد که لبنیات تراکم استخوان را بهبود می بخشد، خطر ابتلا به پوکی استخوان را کاهش می دهد و خطر شکستگی در افراد مسن را کاهش می دهد. با این حال، لبنیات تنها منبع غذایی کلسیم نیست.

منابع غیر لبنی کلسیم عبارتند از کلم پیچ، سبزیجات برگدار، حبوبات و مکمل های کلسیم. با این حال، تحقیقات نشان می دهد که کلسیم تنها ماده مغذی مسئول اثرات لبنیات بر سلامت استخوان نیست.

لبنیات همچنین پروتئین و فسفر را فراهم می کند که برای رسیدن به حداکثر توده استخوانی در طول رشد اسکلتی و جلوگیری از تحلیل استخوان با افزایش سن به آن نیاز دارید.

ممکن است خطر چاقی و دیابت نوع 2 را کاهش دهد

محصولات لبنی با اثرات متفاوتی بر وزن بدن همراه بوده است. شواهد نشان می دهد که محصولات لبنی ممکن است با کاهش توده چربی، دور کمر و افزایش توده بدون چربی، ترکیب بدن را بهبود بخشند، به خصوص زمانی که با رژیم غذایی کم کالری ترکیب شوند.

بررسی 25 مطالعه نشان داد که انواع مختلف ماست – از جمله معمولی، کم چرب، پرچرب و یونانی – با پیشگیری از عوامل خطر سندرم متابولیک، مانند چاقی، فشار خون بالا، و سطح قند و تری گلیسیرید خون بالا مرتبط است. .

برخی شواهد همچنین نشان می دهد که برخی از محصولات لبنی ممکن است خطر ابتلا به دیابت را کاهش دهند.

با این حال، مطالعات نتایج متفاوتی را نشان داده است. تحقیقات نشان می دهد که در حالی که ماست ممکن است خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را کاهش دهد، ارتباط بین سایر محصولات لبنی و خطر دیابت متناقض است.

یک توضیح بالقوه برای تأثیر ماست بر خطر دیابت با ترکیب مواد مغذی آن مرتبط است.

به عنوان مثال، کلسیم و منیزیم با فرکانس پایین‌تری از مقاومت به انسولین مرتبط هستند، در حالی که پروتئین آب پنیر به دلیل تأثیر مثبت آن بر تولید انسولین، خاصیت کاهش قند خون دارد.

علاوه بر این، پروبیوتیک‌های موجود در ماست از طریق مکانیسم‌هایی که چندین اندام و سیستم را درگیر می‌کنند، از مغز گرفته تا سیستم ایمنی و روده، نقش کلیدی در مدیریت سطح قند خون دارند.

لبنیات و بیماری قلبی

دستورالعمل های رژیم غذایی کنونی، انتخاب محصولات لبنی کم چرب را برای محدود کردن مصرف چربی اشباع شده و کاهش خطر بیماری قلبی توصیه می کند.

با این حال، شواهد اخیر نشان می دهد که چربی اشباع شده از لبنیات ممکن است اثرات مضری بر سلامت قلب مانند چربی اشباع شده از گوشت نداشته باشد.

به این دلیل که لبنیات و گوشت دارای پروفایل اسیدهای چرب متفاوتی هستند. برخلاف گوشت که دارای اسیدهای چرب با زنجیره بلند است، لبنیات دارای نسبت بیشتری از اسیدهای چرب با زنجیره کوتاه و متوسط ​​است. اسیدهای چرب با زنجیره کوتاه و متوسط ​​تأثیر متفاوتی بر سلامت قلب دارند و حتی ممکن است فوایدی نیز داشته باشند.

محصولات تخمیر شده مانند ماست و کفیر پروبیوتیک ها را ارائه می دهند که میکروارگانیسم های مفیدی هستند که فواید سلامتی دارند. تحقیقات نشان می دهد که مصرف آنها با کاهش سطح کلسترول LDL (بد) و کاهش خطر ابتلا به فشار خون بالا و بیماری قلبی مرتبط است.

با این وجود، هیچ شواهد ثابتی در مورد اینکه آیا چربی لبنیات به سلامت قلب کمک می کند یا مانع آن می شود وجود ندارد، و جامعه علمی در نظرات آن اختلاف نظر دارد.

خلاصه

محصولات لبنی ممکن است برای استخوان های شما مفید باشد، خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را کاهش دهد و ترکیب بدن شما را بهبود بخشد. آنها همچنین ممکن است سلامت قلب را بهبود بخشند، اگرچه شواهد قطعی نیست.

آناشاپ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.