سبد خرید 0

سبد خرید

0

سبد خرید شما خالی است.


بهترین راه برای دریافت کلاژن

چهار راه برای دریافت کلاژن وجود دارد – قرص ها، پودرها، نوشیدنی ها و غذاهای طبیعی – این ها مزایا و معایب هر کدام هستند.

در موردکلاژن ما می دانیم که این پروتئین – که بدن ما به طور طبیعی تولید می کند – نقش کلیدی در سلامت ما بازی می کند، اما چیزی که نمی دانیم این است که مصرف مکمل ها تا چه حد می تواند بر بدن ما تأثیر بگذارد.

لنی یوکین، متخصص تغذیه کاهش وزن می گوید: “کلاژن فراوان ترین پروتئین در بدن است و به حفظ پوست در کنار هم کمک می کند، اما تحقیقات بیشتری در مورد اثرات مصرف کلاژن بر سلامت پوست، مو و ناخن مورد نیاز است

در مورد خاصیت ارتجاعی پوست و سلامت مفاصل، برخی از مطالعات نشان می‌دهند که کلاژن می‌تواند به شما در بهبود آنها کمک کند.

اگر به دنبال افزودن مکملی به رژیم غذایی خود هستید که از نظر تئوری می تواند از رژیم های زیبایی و سلامت شما حمایت کند، کلاژن یک شرط نسبتاً مطمئن است. اما چگونه باید این دوز روزانه کلاژن را دریافت کنید؟ در اینجا چهار روش محبوب – که از خوب به عالی رتبه بندی شده اند – همراه با مزایا و معایب هر کدام آورده شده است

4- به عنوان مکمل

اگر نوشیدن یک قرص یا کپسول روش ترجیحی شما برای تقویت مواد مغذی روزانه است، خوش شانس هستید – کلاژن اغلب به عنوان مکمل خوراکی فروخته می شود

مزایا: راحت، قابل حمل، بدون طعم

دانیل مک‌آوی، MSPH، RD، متخصص تغذیه و مدیر ارشد تغذیه و محصولات آشپزی Territory Foods می‌گوید: «قرص‌ها فقط کپسول‌هایی از پودر کلاژن هستند، بنابراین مزیت اصلی مصرف کلاژن به این شکل راحتی است.

کپسول‌ها معمولاً هیچ طعمی ندارند و می‌توانید هر زمان که دیر به سر کار می‌روید بدون نگرانی در مورد مخلوط کردن یا آماده کردن چیزی، آن را با یک تکه آب میل کنید.

معایب: اندازه وعده کوچک، به راحتی جذب نمی شود

مهم است که اندازه مصرف مکمل ها را بررسی کنید. همیشه اینطور نیست که یک قرص برابر با یک وعده کامل یک روز باشد. مک‌آوی می‌گوید، در واقع، اکثر کپسول‌های کلاژن تنها مقدار کمی پودر را در خود جای می‌دهند و ممکن است برای دریافت وعده‌های کامل توصیه‌شده، نیاز به مصرف ۶ عدد در روز داشته باشید.

متخصص تغذیه و متخصص دیابت در نیوجرسی، ارین پالینسکی وید، RD، نویسنده CDE، نویسنده کتاب Belly Fat For Dummies، همچنین هشدار می دهد که اگرچه قرص ها بسیار راحت هستند، اما ممکن است به راحتی کلاژنی که به صورت مایع یا پودر می آید جذب نشوند

3- به صورت مایع

نوشیدنی های کلاژن – چه از قبل ساخته شده و چه آماده برای مخلوط کردن با مایع دلخواه شما – به طور کلی گزینه ای کمتر محبوب هستند، اما در میان افرادی که به فرصت اضافی برای هیدراته شدن نیاز دارند، مورد علاقه هستند.

مزایا: راحت، به راحتی جذب، بدون طعم

همانند کلاژن پودری، کلاژن مایع آماده کار است.

پالینسکی وید می گوید: “کلاژن مایع از پپتیدهای کلاژن ساخته شده است، به این معنی که به عناصر کوچکتری تجزیه شده است که باعث می شود راحت تر جذب و در بدن استفاده شود.”

مک‌آوی می‌گوید، همچنین برای افرادی که نمی‌خواهند با پودر کردن یا مخلوط کردن پودر سر و صدا کنند، خوب عمل می‌کند و تقریباً به همان اندازه قابل حمل است (بطری را در کیف باشگاه خود بیندازید تا هیدراتاسیون بعد از تمرین خود را به حداکثر برسانید).

معایب: استفاده محدود

از آنجایی که نمی‌توانید پودر را با چیزی به جز مایع مخلوط کنید و بسیاری از نسخه‌های آن به‌عنوان نوشیدنی‌های طعم‌دار از قبل ساخته شده‌اند، گزینه‌های زیادی از نظر نحوه مصرف کلاژن مایع ندارید. اگر طعم یک نوشیدنی یا مخلوط نوشیدنی از پیش ساخته شده را دوست ندارید، فقط باید به جستجو ادامه دهید تا زمانی که چیزی را که دوست دارید پیدا کنید (به جای اینکه طعم را در اسموتی مورد علاقه خود پنهان کنید).

2- جذب کلاژن از طریق غذا

با تهیه مقداری از آب قلم که نه تنها به عنوان پایه‌ای شگفت‌انگیز برای سوپ‌ها و خورش‌ها عمل می‌کند، بلکه حاوی یک منبع طبیعی کلاژن است.

مزایا: فرآوری نشده، مواد مغذی بیشتر

اگر مکمل کلاژن بخرید، متوجه خواهید شد که معمولاً روی آن نوشته شده است “دریایی” یا “گاو” با اشاره به منبع حیوانی اصلی آن (کلاژن از پوست و استخوان حیوانات می آید، FYI). از آنجایی که ما معمولاً برای خوردن پوست و استخوان حیوانات به اطراف نمی‌رویم، مک‌آوی می‌گوید آب قلم راهی سالم برای دسترسی به کلاژن موجود در آنجا است.

او توضیح می دهد: “مزای دریافت کلاژن از منابع غذایی این است که آنها به مراتب کمتر پردازش می شوند و شما اسیدهای آمینه و مواد مغذی بیشتری دریافت می کنید که می توانند از تولید کلاژن حمایت کنند.” (همچنین می توانید با خوردن غذاهای غنی از ریز مغذی ها که برای سنتز کلاژن ضروری هستند، تولید کلاژن طبیعی بدن خود را افزایش دهید:

این 10 ماده غذایی بهتر از مکمل های کلاژن هستند.)

معایب: به اندازه اشکال دیگر متمرکز نیست، ممکن است برای همه اهداف کارایی نداشته باشد

در حالی که آب استخوان ممکن است یکی از سالم ترین و طبیعی ترین منابع کلاژن باشد، اما بسیار ناکارآمد است.

مک‌آوی می‌گوید: «نقطه منفی این است که باید هر روز آب استخوان مصرف کنید، در حالی که استفاده از پودر باعث انعطاف‌پذیری بیشتر در نحوه مصرف کلاژن می‌شود.»

پالینسکی وید موافق است و می‌گوید اگر هدف شما بهبود سلامت پوست یا مفاصل باشد، آبگوشت استخوان مؤثرترین انتخاب نیست.

او می افزاید: “اگر اهداف شما مربوط به زیبایی یا مفاصل است، پودرها و مایعات پپتید کلاژن انتخاب های متمرکزتری هستند.”

1 به صورت پودر

پودر کلاژن ساز

زمانی که کلاژن به صورت پودر هیدرولیز می شود، حجم بیشتری نسبت به یک قرص دارد… اما برای اجرای هر روز نیاز به آمادگی و برنامه ریزی بیشتری دارد.

مزایا: به خوبی تحمل می شود، می توان آن را با غذاهای دیگر مخلوط کرد

به گفته مک آووی، کلاژن هیدرولیز شده حاوی مولکول های کلاژن شکسته شده است، به این معنی که به طور کلی راحت تر هضم می شود و نسبت به سایر پودرهای پروتئینی (مانند آب پنیر یا نخود) بهتر قابل تحمل است.

مک آووی می افزاید: «می توان آن را با انواع مختلفی از غذاها و نوشیدنی ها مخلوط کرد. این ماده هم در غذاهای گرم و هم در غذاهای سرد حل می‌شود، بنابراین در اسموتی‌ها، قهوه یا چای، سوپ‌ها، سس‌ها، بلغور جو دوسر و محصولات پخته شده کار می‌کند.

معایب: ممکن است طعم قابل توجهی داشته باشد

بسته به برندی که استفاده می‌کنید و چه چیزی آن را به آن اضافه می‌کنید، ممکن است وقتی با پودر کلاژن مخلوط می‌کنید، طعم غذاها یا نوشیدنی‌هایتان را ببینید. همچنین می تواند بافت را تغییر دهد

محصول پیشنهادی برای دریافت کلاژن در ایران

پودر آشامیدنی کلاژن (Collactive) بسته 30عددی

روش مصرف

روزانه یک ساشه از پودر آشامیدنی کلاژن (Collactive) بسته 30عددی را در آب یا آبمیوه حل کرده و مصرف کنید. (در دوران بارداری، شیردهی و برای سنین زیر 4 سال مصرف نشود)

جزییات بیشتر:

پودر آشامیدنی کلاژن الن بیوتی، حاوی کلاژن و الاستین فرآوری شده و بدون هرگونه افزودنی، با منبع دریایی می‌باشد.

میزان 2 گرم از این پودر، می‌تواند تا 10 گرم انواع مکمل‌های مشابه کلاژن بدن را تامین کند. پودر آشامیدنی کلاژن (Collactive) بسته 30عددی کلاژن پروتئینی است که مسئول مفاصل سالم و کشش پوست است. این در استخوان ها ، ماهیچه ها و خون شما قرار دارد و سه چهارم پوست و یک سوم پروتئین بدن شما را شامل می شود.

با افزایش سن کلاژن موجود شما تجزیه می شود و تولید بیشتر برای بدن شما سخت تر می شود. در نتیجه ، بسیاری از مردم به مکمل های کلاژن روی می آورند. این مکمل ها معمولاً پودر هستند ، اگرچه کپسول و مکمل های مایع نیز موجود است.

کلاژن همچنین با ترکیب آمینو اسیدها ، بلوک های سازنده پروتئین های موجود در غذا ، به طور طبیعی در بدن تولید می شود. بدن شما برای تولید کلاژن به موارد زیر نیاز دارد:

پرولین: در سفیده تخم مرغ ، لبنیات ، کلم ، قارچ و مارچوبه یافت می شود
گلیسین: در پوست خوک ، پوست مرغ و ژلاتین و انواع دیگر غذاهای غنی از پروتئین یافت می شود
ویتامین C: در مرکبات و فلفل دلمه ای یافت می شود
روی: در گوشت گاو ، گوسفند ، خوک ، صدف ، نخود ، عدس ، لوبیا ، شیر ، پنیر و انواع آجیل و دانه ها یافت می شود
مس: در گوشت اندام ، پودر کاکائو ، بادام هندی ، کنجد و عدس یافت می شود
اطلاعات تغذیه
چهارده گرم کلاژن پپتید (مکمل) حاوی موارد زیر است:

مزایای بالقوه مکمل های کلاژن برای سلامتی
از آنجا که بسیاری از قسمتهای مهم بدن ما را تشکیل می دهد ، کلاژن نه تنها مفید است بلکه برای حفظ سلامتی ضروری است.

با این حال ، مزایای مکمل های کلاژن هنوز مورد بحث است. در حالی که شواهد معقولی وجود دارد که به حفظ آب هیدراته و تسکین درد آرتروز کمک می کند ، تحقیقات بیشتری در مورد مزایای کمتر شناخته شده مانند کاهش فشار خون و سطح قند خون مورد نیاز است.

موارد استفاده

• کمک به کاهش چروک پوستی • تنظیم نسبت کلاژن به الاستین در پوست • وزن مولکولی پایین و جذب بالا • محلول در آب با طعم مناسب • بدون دست‌کاری ژنتیکی • فاقد نمک و گلوتن

شما می توانید برای مشاهده دیگر محصولات ما به لینک زیر مراجعه کنید.

فروشگاه آناهیتا شاپ

منبع

خلاصه:

بهترین راه برای دریافت کلاژن مکمل بستگی به این دارد که می‌خواهید از آن چه چیزی به دست آورید، اگرچه اکثر متخصصان ما می‌گویند که پودرهای پپتید کلاژن ترکیب کاملی از راحتی، اثربخشی و قابلیت هضم هستند.

پالینسکی وید می‌گوید: «برای کسانی که می‌خواهند کلاژن را به روتین خود اضافه کنند تا خاصیت ارتجاعی و ظاهر پوست را افزایش دهند یا از سلامت مفاصل حمایت کنند، من به طور کلی پودر پپتید کلاژن را توصیه می‌کنم [زیرا] به راحتی جذب و استفاده از آن راحت است.»

اگر می خواهید بدون افزودن ویتامین یا پودر دیگری به رژیم غذایی خود از مزایای کلاژن بهره مند شوید، می توانید آب قلم را انتخاب کنید … اما بدانید که برای مشاهده هرگونه تغییر باید مقدار زیادی از آن را مصرف کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.